dissabte, 6 de maig del 2017

Cent Anys del meu pare 1917-2017

                          Al meu pare en el Centenari del seu naixement 1917-2017

Estimat i sempre recordat papa. Avui, dia 6 de maig, s’acompleixen cent anys del teu naixement: UN SEGLE. Per a mi canvia molt el fet d’interioritzar un segle en els llibres d’història al de constatar-lo amb tu, el meu pare, qui m’ha precedit. Penso que tan sols ens separa una generació però, tot i això, quantes diferències hi trobaríem!!. Les trobaríem en la societat i en el món que et va acollir i vas conèixer.

Quan tan sols tenies nou anys, una greu malaltia va deixar-te sense pare. Eres el segon de tres germans, i vas haver de treballar per poder seguir estudiant.

Desprès, de jove, vingueren temps d’incerteses polítiques i la guerra, amb les represàlies que va portar. Entre tantes altres el teu judici militar, amb condemna i presó. Van ser anys de foscor i quasi sense esperança. Malgrat tot, la teva energia i el teu convenciment no et van fer perdre la il·lusió en un futur millor.

Així, quan finalment havies superat totes aquestes dificultats i, a més, havies creat el teu negoci, vas casar-te. Desitjaves formar la teva família. I per aquest motiu quan la teva dona, la meva mare, va quedar-se embarassada, la situació va ser un gran esdeveniment per a tu. M’han explicat que se’t veia molt content, il·lusionat, feliç i, malgrat que tan sols eren les primeres setmanes, ja feies plans i comparties la teva alegria amb familiars, amics i coneguts. Segur que  havies imaginat i pensat moltes coses, excepte que un fatal accident de circulació, ens impedís estar junts.

Mai ens hem conegut: Tot i això, et dono les gràcies per haver-me donat la vida.   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada